Verslag 2007


Verslag FAC autocross in Blauwhuis op (koninginnendag ) maandag 30 april 2007.

De stockcar had in Sint-Maarten de zondag er voor niet heel erg te leiden gehad dus kon er weer gereden worden zonder veel sleutelen;

Ik ben als nummer 8 over de streep gekomen en dat was beste klassering tot nu toe.

De voorzitter had de puntentelling in de rijderbriefing nog een keer uitgelegd voor de start.

De start van de dag begon door een raar plan voor opstelling in de pits. 

Wij waren eerste stockcar F1 team en moesten op een hobbelig stuk grond parkeren.

Achter ons aan kwamen de bussen en die konden niet rijden waar ik wel met mijn truckje kon komen.

Toen de organisatie dit doorhad moesten we weer naar andere, oude pitsplaats.

Er waren meer stockcars als de vorige keer ( 22) en de baan was beter en het was lekker weer en leuke races en Arjan Koorn ging erg hard.

 

Rijderbriefing met toelichting over punten enzovoorts.

 

Manche 1

 

Manche 1 dik in het stof

    

Manche 1 eindigde met gebroken bladveer en landing in sloot en dikke deuk in bumper ( zit er een paal in sloot of zo ?)

 

Finale.

    

#124 voor mij omdat hij mij er uit kon remmen

 

Ik voor #124  ( Feite en ik kwamen na de finale alle 2 met dikke grijns uit de stockcar ) 

    

En toen kwam 124 er weer voorbij maar hij maakte een bocht weer iets te ruim waardoor ik er binnendoor kon.

 

Ik was gelukkig op de finish eerder als 124

    

De voorzitter van de FAC vond het zo te zien erg leuk dat ik beter geŽindigd was als de vorige keer.

 

* * * kortom een leuke dag * * *    www.fac-autocross.nl

 

Foto's van Hein op http://www.pixagogo.com/5919314309

 

Als monteurs waren Danny en Ed mee!


Verslag FAC autocross in Blauwhuis op ( 2e paasdag ) maandag 9 april 2007.

De stockcar is in de winter beet gepakt op een groot aantal onderdelen, met name in de laatste paar dagen voor de cross.

We hebben onder andere verbeteringen doorgevoerd aan;

Zondags voor de cross met Martijn nog even de acceleratiepomp op carburator afgesteld en de ontsteking ook op nieuw op tijd gezet.     

Thuis konden we al vaststellen dat de remmen niet waren zo als het eigenlijk zou moeten zijn.

In het gras blokkeerden wel alle wielen alleen op snelheid viel de vertraging tegen.

 

Manche 1, starten op vooraan- buiten en meteen door sterke motor en goede wegligging in de eerste bocht op kop gekomen.

Ik had van te voren tegen verschillende mensen gezegd dat ik van plan was een ronde of 3 op kop te gaan rijden. 

Tot mijn verbazing ging dit ook lukken en nog een aantal ronden meer ook. Zie onderstaande foto's

 

 

Lekker gereden 1e manche en als 3e over de streep, de 2 Superstars ( 29 en 540 )  kan ik nog niet achter me houden.

   

 

 

Manche 2 als 4e van start maar in 2e ronden reed ik weer op kop en kon ik deze positie weer een aantal ronden volhouden ondanks de slechte remmen.

    

ronde 3 manche 2

 

ronde 4 manche 2 nog steeds op kop.

 

Na een ram van 88 stond ik dwars in de bocht en was mijn kabel van mij accu los en liep de auto niet meer , 

Vervolgens reed 64 op mijn voorwiel en toen had ik mijn kogel spoorstang remtang en schijf stuk.

Dankzij steun van Team H29 en H57 kon ik toch weer rijden in manche 3 met nog slechtere remmen dan eerst.

 

Manche 3 "rustig" uit gereden, wel weer even op kop gereden als nummer 9 over de streep.

 

Finale weer even op kop maar verder "rustig " uitgereden.

Ook weer met slechte remmen gereden

 

Na het opruimen nog even naar de feest tent en daar werd mijn naam omgeroepen ik had voor het eerst een prijs verdient.

Volgens de FAC voorzitter was dit een mijlpaal in mijn carriŤre en dat is inderdaad zo.

Veel andere rijders hadden tips voor mij, met name over wanneer je op kop moet rijden.

Het schijnt belangrijk te zijn om in de laatste ronde op kop te rijden.

Op naar de volgende prijs, maar eerst remmen verbeteren.

    

team

 

Nummer #151 heb ik voor het eerst gezien en deze auto ziet er netjes uit.

    

    

* * * kortom een leuke dag * * *    www.fac.nl

===========================


Verslag Acon autocross in Ten Boer ( Groningen ) op  zaterdag 12 mei 2007.

Ik was van plan om de eerste wedstrijd te rijden in Ten Boer op 21 april maar door technische problemen met de auto ging dat niet door.

Dus nu op 12 mei 2007 wel richting Groningen vertrokken, rondje Ten Boer bracht voor ons 368 km op de teller.

Moet u zich eens voorstellen hoeveel km Team 540 rijd door heel Nederland!!! ( respect )

Vrijdag voor de racedag begon het dan eindelijk te regenen na lange droge tijd.

Onderweg kregen we ook al een paar buien op ons dak.

Bij aankomst in dorp Ten Boer reden we in het rennerskwartier vast omdat het bagger vet was maar dat niet alleen.

De lokale strontboer had het nodig gevonden om de dag er voor de mestsleepvoet te voorschijn te halen en zijn tank leeg te rijden.

Dus het rennerskwartier was 1 grote stront zooi.

Het was dus niet fijn, op de baan in begin mega veel bagger in de pits vast staan.

Voor de eerste wedstrijd kon ik niet eens oprijden omdat ik vast stond en bij oprijden van de baan weer.

Rijdersbriefing duurde te lang en was te onduidelijk door;

Er waren 15 stockcar F1's en een stuk of 50 bangers waarvan er een aantal niet reden.

Er waren ook nog andere klassen maar daar heb ik niet zoveel van gezien.

Er was nog een stockcar op de weg maar die had geen zin om em af te laden of zo.

Dat snap ik niet maar goed, misschien was er wel een technisch probleem.???

Al gingen we wel crossen, tussen de harde wind en de buien door;

Ik heb veel mensen geraakt in zijrek en zo maar dat ging allemaal op een manier die goed was.

Klappen en rammen gingen ook allemaal keurig.

Er werd gelukkig niemand richting sloot geduwd.

Ernst-Jan Wekema was er niet omdat hij het water in de sloot te hoog vond staan en daar geef ik hem gelijk in.

Al met al kijk ik met plezier op deze dag terug.

 

www.nncro.nl

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Er werd daar ook gebangerd wat weer leuk was om te zien en te horen.

 

 

Foto's van Hein op http://www.pixagogo.com/7957214132 ( stockcar F1 ) en http://www.pixagogo.com/7958214248  (bangeren)


Verslag autocross in Kollum op Pinkstermaandag 28 mei 2007.

De dag na de Acon-cross in Sint-Maarten zijn wij ( Gilbert, Ed en ik ) naar Kollum gegaan.

S'morgens nog even een druk bout op de startmotor gelast omdat deze naar buiten kwam.

Bij aankomst moesten we om een onduidelijke reden eerst een kilometer of wat omrijden omdat we niet door het zelfde poortje het terrein opmochten als publiek.

Gezien de rust en geen wachtrij was dit niet noodzakelijk.

Ik had begin 2005 wel eens bij de NAC-Dokkum in een wachtrij gestaan van een kilometer voor het terrein dus mogelijk hadden ze dat nog in gedachten.

Voor dat ik het terrein opmocht was ik al weer 50 euro lichter waar wij niet erg blij van werden.

Ik had nog nooit zelf in Kollum gereden en ik had wel gehoord dat het hard ging daar.

Ik had in Sint-Maarten een schokbreker stuk en deze mocht ik 2 dagen lenen van Team Visser # 23 waarvoor hartelijk bedankt.

Er waren naar ik me herinner 29 stockcars en deze gingen van start in 2 groepen van 14/15  ging en ik mocht in manche 2 starten.

De omroeper kon je goed horen in rennerskwartier want de geluidsinstallatie stond goed opgesteld.

De omroeper was ook erg enthousiast en de andere leden van bestuur hadden er ook zin in en dat kon je wel merken.

De briefing was ook prima maar die begon een geruime tijd later dan ze hadden aangekondigd.

De eerste manche kwam ik in toerenbegrenzer met ( voor mijn doen ) grote wielen.

Daarna andere toerenbegrenzer er in op 6400 rpm en later een nog groter wiel er onder welke in geleend had van Team De Vries Hallum waarvoor hartelijk bedankt.

Kortom de snelheid lag hoog.

 

 

 

 

De eerste manche mog mevrouw 332 voor me starten, ze kwam echter snel in aanraking met 502.

 

 

 

Na de eerste manche kon er wat kleding uit omdat het toch wel warm was.

De hele dag heb ik verder in T-shirt gelopen en het heeft 10 minuten heel licht gespetterd dus er was weinig stof.

Na manche 1 liep ik een rondje bij Team Maris en ik zag dat er een remblok weg was en dat de zuigers op de schijf stonden en ik vroeg Appie waarom dit was.

Whoeaaaaa, iedereen was bezig om de bumper te lassen van Nathalie die 502 had geraakt en niemand had door de afleiding van blonde vrouw in de gaten dat de eigen auto's nog niet race gereed waren. Kortom ze waren wel blij dat ik het opnoemde.

 

Manche 2 lekke band, wel uit gereden

Manche 3 vlotter te hoog slecht lopen  vanuit de bocht , nummer 29 duwtje gegeven voor de film 

 

Toen we voor manche 3 aan het opstellen waren duurde het een heel tijd omdat er iemand van publiek onwel was geworden.

Aangezien ik lekker ontspannen in stockcar zit was ik in slaap gevallen en Miranda ( team H17 ) had dat gezien en had mij toen op de foto gezet.

Toen ze de tweede foto nam schrok ik net wakker en ik vertelde haar dat ik er gelukkig net met mijn ogen open op stond.

Echter ze had al even op zij-rek gezeten en ze had mij al slapende gefotografeerd nadat ze mij had zien zitten knikkebollen.

Ach, was de avond er voor nog even naar de Kermis geweest in Niedorp na de cross in Sint-Maarten.

 

Job Honderd had finale gewonnen en kwam mij net voor de finishvlag nog voorbij dus ik werd 7e op 1 ronde achterstand.

De snelste mochten in de finale voorop starten dus ondanks dat ik lekker aan het rijden was kwam hij me toch voorbij.

 

Materiaal krijgt in Kollum wel veel meer te lijden dan in Sint-Maarten vanwege de langere baan met meer bochten en diepere kuilen.

Ik heb heel was afgelopen banden en stukke blad veren gezien.

Bij mij zagen we na manche 3 dat de achteras gescheurd was op las van cardandeksel.

Na afloop hebben we van Tea een door Frans gemaakt bakkie soep gekregen wat prima smaakte.

 

Bij prijsuitreiking gezellig staan kletsen en heb ik een beker gekregen en een EMI ( envelopje met inhoud ).

Dus laatst een keer bij FAC op plaats 9 in finale, later bij FAC plaats 8 in finale en nu bij NAC plaats 7 in finale = enige vooruitgang.

 

Omdat we nog trek in een hapje en drankje en we toch al laat waren zijn we via Oosternijkerk naar huis gereden.

Waar we bij H17 zijn langs geweest.

Na 23.00 uur waren we weer thuis.

 

Kollum 28-05-2007 

Manche 1. 540, 29, 808, 90, 215, 44, 393, 52, 45, 20
Manche 2. 60, 63, 17, 18,
112, 86, 26, 21, 61, .
Manche 3. 29, 540, 808, 215, 20, 90, 44, 26, 393, .
Manche 4. 32, 223, 60, 63, 61, 42, 23,
112, 17, 502
Manche 5. 215, 540, 20, 223, 23, 44, 332, ...
Manche 6. 60, 32, 63, 18, 29, 17, 42, 86, 61, 45 ( ik denk dat ik hier ook nog bij moet staan )
Finale. 540, 20, 18, 61, 17, 44,
112, 215, 223, 60

* * * kortom een mooie dag * * *    www.nac-autocross.nl


16-11-2007  Primeur. De eerste serie stockcar F1 jassen zijn binnen van H112


5-11-2007. De eerste serie stockcar F1 postzegels zijn binnen van H112


3-11-2007 Rachel, Hein en ik waren naar Sneek naar de borrel van de fac en dat was gezellig.

Contacten met fan's weer aangehaald


Vers materiaal binnen gekregen voor de nieuwe stockcar.

 

19-10-7 ( diverse meters en benzine leiding )


Lelystad niet gereden wegens achteras kapot,  En mijn complimenten voor Racing team de Foen van wege de inzameling voor Kika, echt geweldig!!!


Filmpjes staan op:

Manche 1:

http://videos.streetfire.net/video/202b7df2-ac7d-4147-a168-99c801404dca.htm

Manche 2:

http://videos.streetfire.net/video/7a2362d8-7ae3-4f35-bdfd-99c801418125.htm

Manche 3:

http://videos.streetfire.net/video/a932fd92-ba86-493d-b1c4-99c8012345c3.htm

gr Hein      16-10-2007



De achteras lekte geen olie meer, de oorzaak was dat die droog stond. De versnellingsbak had ook een liter nodig.

We hebben flink wat wielen klaar gemaakt en een nieuwe mega spoiler

We zijn klaar voor Veen 13-10-2007. www.ezhaco.nl

  foto door pewi


Veen was geen dag van goede prestaties, 3 x did not finish. Eerste manche in 1 na laatste ronde in de wal vast, tweede mache band er af, derde manch cardan stuk  14-10-7


We gaan naar Ezhaco te crossen zaterdag 6 oktober 2007,  als het droog is.( nabericht de cross was afgelast )


September 2007, als toeschouwer naar UK. King's Lynn en Northampton was erg leuk om te zien


Ezhaco cross in Brakel gereden 15-9-2007 en verslag gemaakt 


9-9-2007, eerste envelopje met inhoud gewonnen bij acon. Klaas wist niet wat die zag bij de uitreiking. 112 bij stockcar F1 als 5e over de dag.

Veel leuke reacties gekregen. Gelukkig hebben we niet voor niets lopen sleutelen afgelopen tijd.


Gereden in Hallum op 24-8-7 maar geen finale omdat ik water sneller kwijt was dan dat de tank benzine leeg was. 


Ik had enige tijd geleden bedacht dat het leuk zou zijn als er foto's op Google Earth zouden staan bij de crossbanen.

Dus ik heb 2 maanden geleden wat foto's ge-upload bij Kollum, Blauwhuis en Texel en ik zag net dat het gelukt was.

Als je de crossbaan opzoekt en op de foto klik dan zul je begrijpen wat ik bedoel.

Verslag van Venray ben ik nog niet aan begonnen.20-8-2007.

Texel verslag gemaakt en online gezet.

  foto door pewi

Deze foto is ook erg mooi omdat ik er achter rij. Klik op de foto om op de site van de maker te komen.


Zo dat waren 3 crossen in 1 week 27 mei Acon, 28 mei Kollum en 2 juni 2007 Blauwhuis.

In Blauwhuis werd ik 12e en dat viel me niet mee. Ten tijde van de finale had ik het idee dat ik niet zo ver op achter lag.

In Sint-Maarten d.n.f. en in Kollum 7e. Ik had nog een leuke foto van Bas Stolk gemaakt, klik hier.


17-6-7 verslag Sint-Maarten uitgebreid.


27-6-7 Gister, ( Dinsdagavond ) nieuwe zijkappen (Klik hier) gemaakt  en een nieuwe voorspoiler met Hein, Ed en Marcel en zo juist de nieuwe grading binnen gekregen op achterkant van Stockcar inside. (Klik hier) ARJAN (nummer 26) is naar A-grade Blue Top's en ik denk dat deze grading incompleet is afgedrukt, om blauw te worden met je gemiddeld meer dan 20 punten halen en ik heb er iets meer dan 10.


26-6-7  Gister met motor wezen knallen op circuit zolder, BelgiŽ en dat was leuk.


23-6-7  Ik was even in Sexbierum wezen kijken bij Dames stockcar race en dat was leuk om te zien.  


Op zondag 8-7-7 de cross in Sint-Maarten gereden.

Dit ging niet naar me zin, manche 1 stotteren wegens onbekende reden, manche 2 in laatste ronde in sloot door duw van ouwe, manche 3 lekke band.


27-5-2007 In Sint-Maarten was er iemand die dacht dat ik hem had aangereden in manche 4.  Ik was dat voor zover ik weet niet en ik heb wel een idee wie dacht dat hij dat wel was. De aangereden persoon duwde mij vanaf de start in de sloot in manche 6. Hier na kwam de finale en toen moest ik starten achter deze persoon en toen vergat ik ook te remmen.



  Graag wil ik ook TWSP bedanken voor de foto's 

Ik was bij de FAC op zaterdagavond 13-1-07 om in te schrijven echter de FAC inschrijfformulieren waren op.

Verder heb ik laatst met veel plezier gekeken naar de onboard beelden op de site van stockcar29 ( klik hier voor link) .

en ik las ergens; Stockcar F1 racing, You like it now ? You will love it later ! en dat is gekopieerd van deze site want ik had dit zelf bedacht.


Totaal 18 dagen gereden door Arjan in 2007.