Verslag autocross in Brakel op zaterdag 17 september 2006.

 

De finale bij de Acon was goed gegaan en met weinig schade dus we hadden de tijd om de schuur op te ruimen dinsdagavond.

De website van de Ezhaco was niet heel duidelijk of er F1 op programma stond.

En paar dagen van te voren verscheen er een flyer en daar stond op F1 en springkussen dus toen moest ik heen.

Deze beslissing is vrijdagavond om half 8 genomen. 

Dus stockcar nakijken, korte proefrit en de vrachtwagen geladen.

Zaterdagochtend om 7.50 uur koffie en laatste spullen opgeladen en rijden maar.

Monteur Ed was mee en het werd de 17e dag rijden voor mij dit jaar.

We waren redelijk op tijd en de inschrijving was 15 euro en de entree 8 euro.

De briefing was kort en het was een briefing in overleg met de rijders over aantal ronden en of we rijdend wilde starten of vanuit stilstand.

Dit ging goed.

De baan lag er redelijk goed bij en het weer was prima.

 

Manche 1 

In Manche begon ik wel redelijk,  ik had er rally banden onder met weinig verschil en dat was niet echt super qua tractie.

Ik denk dat ik 7e ben geworden en ik heb de helft van de rit zonder stuurbekrachtiging gereden omdat de V-snaar er af lag.

 

Manche 2

In 2e manche de American racerband achter er onder gezet en dat ging een stuk beter.

Ik moest starten op 8e plaats en had Jeroen Wekema, Andre Neet achter me en Job Honderd en Nathalie Wekema en Arie Kandt.

Na verloop van tijd hadden we herstart en toen lag ik op 6e plek. 

Na de herstart kon ik er nog een paar voorbij maar Andre Neet was sneller dan mij.

Ik heb een aantal ronden achter hem aangezeten maar hij bleef zeg maar 10 meter voor mij.

Ik reed bijna de hele rond plankgas en dat was best wel een aparte ervaring.

Ted Blom had het al eens gezegd tegen mijn; als je alles plankgas rij dan ga je hard genoeg.

Dus nu na 3 jaar crossen begrijp ik eindelijk wat hij bedoelde.

Na afloop kreeg ik van de diverse deskundige reacties dat het op was gevallen dat ik de gang er goed in had.

Jeroen kwam helemaal naar mij toen en vertelde dat ik erg hard ging.

Dat is leuk om te horen en ik had zelf ook wel dat idee.

Ik heb nu ook het idee dat mijn motor met 450 pk toch te kort komt.

 

Manche 3

In manche 3 de American racer lek en derhalve zat er geen goede klassering in.

 

Finale

Voor de finale zag ik dat de voorschokbreker rechts afgebroken was en die hebben we dus 30 seconden voor de race verwijderd.

Mogelijk was de schokbreker al in manche 3 stuk gegaan en was door de extra belasting op rechtsachter de band stuk gegaan.

Dan weet je meteen dat een goede klassering er niet inzit want schokbrekers zijn wel van belang.

In de finale had ik de American Racer al weer snel lek en stranden ik een aantal ronde voor het einde in een greppel.

Jammer dat ik in finale niet lekker mee rijden kon.

Finale was voor Jeroen, Job en Jan.

 

Voor Jan was het een bijna thuiswedstrijd voor job 257 km maar aangezien hij de weg niet weet zal die wel meer hebben gereden want over Zaltbommel is het korter. Voor Familie Wekema was het uit en thuis ook 220 km.

Dus voor mij met kleine 150 km van huis valt het nog mee.

 

* * * kortom een mooie dag maar had beter gemogen * * *    www.ezhaco.nl

 

Foto's via www.pewi.nl op http://www.pixagogo.com/5745494143

===========================