Verslag FAC autocross in Blauwhuis op (koninginnendag ) maandag 30 april 2007.

De stockcar had in Sint-Maarten de zondag er voor niet heel erg te leiden gehad dus kon er weer gereden worden zonder veel sleutelen;

Ik ben als nummer 8 over de streep gekomen en dat was beste klassering tot nu toe.

De voorzitter had de puntentelling in de rijderbriefing nog een keer uitgelegd voor de start.

De start van de dag begon door een raar plan voor opstelling in de pits. 

Wij waren eerste stockcar F1 team en moesten op een hobbelig stuk grond parkeren.

Achter ons aan kwamen de bussen en die konden niet rijden waar ik wel met mijn truckje kon komen.

Toen de organisatie dit doorhad moesten we weer naar andere, oude pitsplaats.

Er waren meer stockcars als de vorige keer ( 22) en de baan was beter en het was lekker weer en leuke races en Arjan Koorn ging erg hard.

 

Rijderbriefing met toelichting over punten enzovoorts.

 

Manche 1

 

Manche 1 dik in het stof

    

Manche 1 eindigde met gebroken bladveer en landing in sloot en dikke deuk in bumper ( zit er een paal in sloot of zo ?)

 

Finale.

    

#124 voor mij omdat hij mij er uit kon remmen

 

Ik voor #124  ( Feite en ik kwamen na de finale alle 2 met dikke grijns uit de stockcar ) 

    

En toen kwam 124 er weer voorbij maar hij maakte een bocht weer iets te ruim waardoor ik er binnendoor kon.

 

Ik was gelukkig op de finish eerder als 124

    

De voorzitter van de FAC vond het zo te zien erg leuk dat ik beter geëindigd was als de vorige keer.

 

* * * kortom een leuke dag * * *    www.fac-autocross.nl

 

Foto's van Hein op http://www.pixagogo.com/5919314309

 

Als monteurs waren Danny en Ed mee!


     Verslag FAC autocross in Blauwhuis op ( 2e paasdag ) maandag 9 april 2007.

    De stockcar is in de winter beet gepakt op een groot aantal onderdelen, met name in de laatste paar dagen voor de cross.

    We hebben onder andere verbeteringen doorgevoerd aan;

    Zondags voor de cross met Martijn nog even de acceleratiepomp op carburator afgesteld en de ontsteking ook op nieuw op tijd gezet.     

    Thuis konden we al vaststellen dat de remmen niet waren zo als het eigenlijk zou moeten zijn.

    In het gras blokkeerden wel alle wielen alleen op snelheid viel de vertraging tegen.

 

Manche 1, starten op vooraan- buiten en meteen door sterke motor en goede wegligging in de eerste bocht op kop gekomen.

Ik had van te voren tegen verschillende mensen gezegd dat ik van plan was een ronde of 3 op kop te gaan rijden. 

Tot mijn verbazing ging dit ook lukken en nog een aantal ronden meer ook. Zie onderstaande foto's

 

 

Lekker gereden 1e manche en als 3e over de streep, de 2 Superstars ( 29 en 540 )  kan ik nog niet achter me houden.

   

 

 

Manche 2 als 4e van start maar in 2e ronden reed ik weer op kop en kon ik deze positie weer een aantal ronden volhouden ondanks de slechte remmen.

    

ronde 3 manche 2

 

  ronde 4 manche 2 nog steeds op kop.

 

Na een ram van 88 stond ik dwars in de bocht en was mijn kabel van mij accu los en liep de auto niet meer , 

Vervolgens reed 64 op mijn voorwiel en toen had ik mijn kogel spoorstang remtang en schijf stuk.

Dankzij steun van Team H29 en H57 kon ik toch weer rijden in manche 3 met nog slechtere remmen dan eerst.

 

Manche 3 "rustig" uit gereden, wel weer even op kop gereden als nummer 9 over de streep.

 

Finale weer even op kop maar verder "rustig " uitgereden.

Ook weer met slechte remmen gereden

 

Na het opruimen nog even naar de feest tent en daar werd mijn naam omgeroepen ik had voor het eerst een prijs verdient.

Volgens de FAC voorzitter was dit een mijlpaal in mijn carrière en dat is inderdaad zo.

Veel andere rijders hadden tips voor mij, met name over wanneer je op kop moet rijden.

Het schijnt belangrijk te zijn om in de laatste ronde op kop te rijden.

Op naar de volgende prijs, maar eerst remmen verbeteren.

    

team

 

Nummer #151 heb ik voor het eerst gezien en deze auto ziet er netjes uit.

    

    

 

* * * kortom een leuke dag * * *    www.fac.nl

    ===========================