Verslag 2008


Acon 27 april 2008, redelijk gereden maar geen punten.


Blauwhuis koningingendag, redelijk gereden 1 mache 2e plaats


Blauwhuis 1 mei weinig geluk

 

Wel een leuke vermelding in engeland gekregen 

http://www.hard-and-fast.com/?p=77#more-77

 

Arjan Lighturt (112) with the smallest aerofoil of all time.


Acon 11 mei 2008 4 x did not finish, wegens brandstof problemen, eerst filter vervangen en toen nog meer problemen en na de cross pomp vervangen


EK Sint Annaparochie 31-5-2008 en 1-6-2008  7e plaats in b-finale, beker gewonnen en 100 euro

de eerste 2 manches wilde die niet vooruit wegens dicht zittend filter, er zat vuil in de tank. Daarna tank schoon maken en toen was het goed.


Acon Sint Maarten 8 juni 2008

Het weer was heerlijk warm, en er stond een licht windje de goede kant op. Er waren 47 stockcars aanwezig
Ik zat ingedeeld manche 2 en 4 en 6
- Manche 2 begon ik met een 2e plaats, op rally banden
Age Koudenburg kwam me voorbij op american racing achterband en die kon ik niet bijhouden, Age heeft dit seizoen de afstelling beter voor elkaar dan ik. 

- Manche 4 Age Koudenburg kwam er weer voorbij en even later zat ik op zijrek van Ted die mij in de weg reed, terwijl hij 3 ronde op achter stond.
Dit kost wat tijd waardoor Peter Koorn mij op de streep net 1 meter voor was. Ik raakte de dus in de laatste paar meter de 2e plaats kwijt en werd 3e..

- Manche 6 raakte ik in het gedrang en mijn voorband stond tegen zijrek aan waardoor ik niet kon sturen, dus DNF.  Blad veer stuk dus snel sleutelen.

- Finale F1
De baan werd pittig hard maar met randen op diverse plaatsen.
Dus je moest opletten hoe je door de bocht reed om te voorkomen dat de banden er niet afliepen.
Diepe kuilen waren er niet bij.
Er was 2 keer een gele-vlag situatie.
Ik ben op 8e plaats over de streep gekomen en Durk Greidanus was mij voorbij gekomen.
De kilverchauffeur vond dat hij na de eerste manche de baan overhoop moest trekken terwijl er toen geen kuil te zien was.
Maar ja hij was er toch om te kilveren dus je begin meteen goed. Op einde van de dag hadden ze wel wat meer mogen kilveren.

Resultaat, 11e over de dag, daar door 11 punten. Ik heb geen idee hoe de puntentelling gaat maar daar zal ik met toch eens in gaan verdiepen.

Ik ga niet rijden in Blijham op 15 juni 2008

Ik ga niet rijden in Emmen op 21 en 22 juni 2008


6 juli 2008 Blauwhuis www.fac-autocross.nl

S'Morgens was er een bui in Blauwhuis gevallen waar door de baan nat leek echter de baan was in de zon en de wind snel droog en de rodeo zorgde er voor dat er snel duidelijk werd dat er gesproeid moest worden. De onhandige keuring voor de F1 op de midden van de baan zorgde voor enige verwarring omdat er door 2 mensen werd verteld dat we in de pits werden gekeurd en er werd door 2 mensen verteld dat we op de baan moesten worden gekeurd.  De geluidsinstallatie werkte slecht wat er weer voor zorgde dat er een heel aantal rijders te laat of niet bij de rijdersbriefing aanwezig waren. Er waren meer stockcars aanwezig dan normaal. 

Over de dijk gekomen waren de heren Peter Ruig, Jac Tesselaar, Peter Koorn en ondergetekende. Ruig liet zien dat hij zijn wagen verbeterd had ten opzichte van de eerste cross echter hij haalde de finale niet wegens koel problemen. Koorn had onsteking stuk en Tesselaar had geen rem, dus ik reed als enigste noord-hollander de finale.

- Manche 1 

Ronde 1 tot 11 reed ik op kop en halverwege de race kwam H52 voorbij. Ik kon Haye niet bijhouden. Even later kwam Wierd ook voorbij en die kon ik ook niet bijhouden. Ik heb de bak 40 keer moeten inschakelen omdat die telkens 2 keer per ronde in z'n vrij schoot. Daardoor moest ik ook met 1 hand sturen. Dit is ook vrij vermoeiend. Ook dacht ik dat ik een lekke band had maar dit was een Fedema band die stuk aan het gaan was. Na de finish zag ik dat de band totaal vernield was. Ik heb me rondenlang zitten af te vragen wanneer de finish vlag kwam. We hebben 21 ronden gereden en ik denk dat dit erg veel is en ik vraag me af of dit de bedoeling van de wedstrijdleiding is geweest. 

Aangezien de American racer banden niet zijn toegestaan bij de fac heb ik voor het eerst een Hoosier er onder laten leggen bij Maris.

- Manche 2 Deze band ging lekker echter op natte baan heeft een Hoosier minder grip en ik vloog bijna de greppel in bij ronde 2. Toen werd ik door de groep ingehaald en werd 13e  Deze manche hebben we 17 ronden gereden en ook dit aantal begrijp ik niet.

- Manche 3 gestart op plaats 7 en na 1 ronde reed ik op kop en met een dikke voorsprong, ging echt super tot ronde 4 en toen reden er een paar in sloot en toen was het gele vlag. Tijdens gele vlag merkte ik de lekke band op en toen ben ik er uit gereden.  Did-not-Finish.  Deze manche hebben we 22 ronden gereden en ook dit aantal begrijp ik niet.

Finale gestart op plaats 9, en over de finish als 7 met alleen maar rode daken voor me. De nummer 1 had 18 ronde gereden.

De sfeer op de baan en in rennerskwartier was gezellig en het weer was lekker op een bui in de finale na.

Deze bui duurde maar 1 minuut maar we hebben toen allemaal wel even lopen tollen.

De baan was super goed . Nagenoeg kuilvrij en heerlijk om met de stockcar te kunnen rijden.

Ik had het idee dat er ook meer publiek was als eerder.

Ik vraag me af waarom er niet nog meer rijders komen als nu aangezien de baan en de gezelligheid bij de fac en publieke aandacht beter is geworden de laatste tijd. Nu alleen nog iets vlotter de keuringen en start van de eerste race en dan is het helemaal goed.


13 juli 2008 Acon, ik ben 12 juli jarig dus ik ben benieuwd.


10 augustus 2008 Acon


14 september 2008 Acon


Totaal 18 dagen gereden door Arjan in 2007.