Verslag Fac autocross in Blauwhuis op maandag 17 april 2006.

De stockcar begon een beetje te branden toen ik willem hein een half rondje op sleep had en toen was oliedruk weg en konden we oplaten.

Thuis konden we de motor wisselen, de oorzaak was benzine lekkage door carburateur in blok, dus slechte smering. 

 

 

Lekker gereden 2 manches waarvan ik de 2e niet eens uitreed

 

Het was wel baggeren.

 

 

 

    

 

We zaten pittig aan elkaar vast

    

* * * kortom geen mooie dag * * *    www.fac.nl


Kort verslag Acon seizoen 2006 

Aan begin van Seizoen in Blauwhuis gereden en daar een motor stuk gedraaid door slechte olie.

Dus daar door de cross op 23 april gemist bij Acon en daarna ook weer problemen dus weer andere wedstrijden gemist

Acon 14-5-2006 Sint Maarten

Acon 14-5-2006 Sint Maarten

per ongeluk voor de start in sloot gereden

Acon 23-7- 2006 Sint Maarten

Acon 23-7- 2006 Sint Maarten

19 augustus 2006  heb ik in Venray gereden en toen heb ik daar mijn prise-as gebroken en toen was ik klaar met rijden na 2 manche's.

Teven de crossen ( 27 augustus 2006 en 10 september 2006 ) daarna bij de acon daardoor niet kunnen rijden omdat we de onderdelen niet snel genoeg bij elkaar hadden.

Ik ben bij acon nummer 52 geworden en dat is niet om over naar huis te schrijven.

Ik heb dus maar 2 crossen gereden bij de acon in 2006.

Klik hier om naar de site van de acon te gaan 


Verslag autocross in Veen op zaterdag 12 augustus 2006.

Op zaterdag 5 augustus zou er een EZHACO cross zijn maar vanwege het slechte weer was deze uitgesteld tot 12 augustus.

De dagen voorafgaand aan de cross waren weinig veel belovend wat het weer betrof. Er viel in heel Nederland veel water en dus twijfelde ik of ik zou gaan.

Símorgens om 7 uur waren we op de zaak en ik liep nog met hoofdpijn dus was ik nog even een uurtje gaan slapen. Om 8 uur begon de zon te schijnen en heb ik besloten om te gaan.

Toen volgas de vrachtwagen laden en met monteur Danny ( 15 jaar oud ) naar Veen vertrokken. Monteur Marcel en fotograaf Hein gingen later met de auto. Veen is 150 km van Schagerbrug en we hebben onderweg geen regen gehad maar ik heb de hele tijd de zonnebril op gehad.

De organisatie had de route vanaf de snelweg goed aangegeven met borden en bij entree moesten we 8 euro per man betalen.

De eerste 30 meter in het weiland / rennerskwartier waren voorzien van stalen rijplaten.

Deze lengte was voldoende om genoeg snelheid te krijgen om naar de plaats te rijden vlak achter de bus van #820 en #540. Enkele bussen moesten wel naar de plek worden gesleept door de trekkers omdat er símorgens om 7.30 uur nog een bui was gevallen in Veen.

Toen inschrijven en 45 euro betalen. 

Vorig jaar moest ik in Dokkum, Blauwhuis en Venray 25 euro betalen en bij Acon alleen entree 7 euro.

 

Er waren 2 kevers uit Schoorl van Team Hoexum ( www.garagehoexum.nl) / en 2 kevers uit Wervershoof ( waaronder 1 kever, de oude auto van Marcel Bijma ) en dat was de keverklasse.

 

Er werd ook met F2 land klasse, jeugd, 1600, en een soort rodeo gereden.

 

De Stockcars F1 klasse was met 10 stuks ook niet dik bezaait.

Familie Kandt kwam met Scania aan met 2 stockcars 267 en 67, en konden rijden nadat ze met moeite de laadklep open kregen.

Nummer 46 was er en 47 en 57 Jan Heysteeg en 172 en # 79 Sjaak Kentie ( Sjaak je rijd met nummer van Martin Vaars denk ik ??? ) 

#79 heeft denk ik maar 1 manche gereden en kreeg toen pech.

#820 was druk bezig geweest voorafgaande aan de race met nieuwe ophanging van de assen. In eerste instantie zag dit er leuk uit maar het systeem was niet 100% goed naar mijn idee. Daarbij kwam nog dat de stangen erg lang waren. Ik schat de stangen op 120 cm en dit is naar mijn idee ook veel te lang. Tijdens de wedstrijden zijn er 4 stangen krom geraakt en #820 heeft finale dus ook niet gereden.

 

Ik denk dat ik nu nog 1 stockcar vergeet , het schiet me alleen nu niet te binnen welke 

De eerste races was de baan nog nat en moest je goed in het pad blijven om dat het er buiten baggeren was. In de middag begon de zon te schijnen en werd de baan goed en ging het tempo omhoog. Eerste manche uit gereden en ik had last van stotterende motor bij het uitkomen van de bocht. Als die oppakte dan trok die er wel goed aan en was het slippen. Tweede manche had ik stationair toerental hoger gezet om te kijken of dat het stotteren tegen wilde gaan maar nee. Ook viel mij op dat de achteras erg warm werd maar wat dit betekend weet ik nog niet. Voor de tweede manche hadden we er een groter buitenwiel omgezet.  Derdemanche ben ik uit gevallen 2 ronden voor einde omdat met hoofdschakelaar uit gesprongen was????  Net voor afslepen viel me op dat deze uit stond en toen de trekker me wilde afslepen startte die zo weer. Finale heb ik weer lekker gereden. Vet spektakel was het niet maar ik heb een hele leuk dag gehad. Ik heb Henk nog even gedag gezegd en we zijn na afloop met verschillende mensen nog even zitten na praten en toen zijn we rustig op huis aan gegaan.

* * * kortom een mooie dag en ik denk dat ik ga proberen om in veen in 2007 weer te rijden * * *

 

Nu wielen zoeken en kijken of we het stotteren voor Venray volgende week kunnen verhelpen.

 

www.ezhaco.nl

# 47 Maarten van Herk, Nieuwerkerk a.d. IJssel

================================

onderstaande foto van site van Job Honderd

===============================

Onderstaande foto's van Annette

===============================

Onderstaande foto's met dank aan Ramon.

Tijdens laden in moment van onoplettendheid liet ik stockcar van me vrachtwagen vallen.

Er was dames race en ik wilde even snel de wagen alleen opladen en de dames race gaan zien.


Verslag SMC speedwayweekend Venray zaterdag 19 augustus 2006

Op zaterdag 19 augustus 2006  zou er een mogelijkheid zijn om met land stockcar F1 wagens te trainen op asfalt in Venray .

De dag er na zou er wedstrijd zijn voor deze klasse. Bij aankomst ingeschreven ( 25 euro ) en toen was de eerste training al aan de gang.

Helaas geen tijd vrijgemaakt voor uitvaart 's morgens. Wel van Harm in Venray een zwart lintje gekregen voor op de stockcar.

Bij de tweede training, een beetje zoeken met gasgeven omdat de verse motor er wat beter aan trekt dan de oude, en toen gingen er een paar in de rondte en die moesten worden afgesleept.

Daarbij werd de wedstrijd geneutraliseerd en daarbij merkte ik dat mijn temperatuur erg hoog opliep.

In de derde training toen ging meneer Sikkema met # 215 in de ronde in de bocht.

Hij kwam tot stilstand met zijn neus richting de boarding en rolde door de verkanting achteruit en kwam in mijn lijn waar ik hem niet kon ontwijken.

Het was een klap maar ik kon door.

Even later, binnen 1 ronde, was het klaar met de pret want waarschijnlijk had de klap wel schade veroorzaakt..

De prise-as was gebroken en de koppeling was stuk.

Dus toen maar aan het bier.

Het was ondertussen ook gaan regenen. 

De eerstvolgende acon cross  na Venray is dus niet gereden door #112  omdat de schade nog niet gerepareerd was.

Hier is Danny spoiler aan het monteren.   

Venray op google earth   E5,877 N51,5265


Verslag Ezhaco autocross in Brakel op zaterdag 16 september 2006.

De dagen voor de cross gingen als volgt, donderdag avond met Hein bak monteren met nieuwe onderdelen.

Vrijdagavond alleen sleutelen

Zaterdagochtend alleen vrachtwagen laden

Iets aan de late kant vertrekken

Laat aankomen    

Hein kwam vlak achter mij aan

De inschrijfkosten waren gelukkig lager als de vorige keer.  pfffffffffffff  Joepie Ik kom nog eens.

Het weer was perfect

Er waren naar ik me herinner 24 stockcars wat in groepen van 18 ging en omdat ik laat was mocht ik starten in manche 2.

 

 

Lekker gereden 3 manches

 

Finale heb ik weer lekker gereden behalve de laatste 2 ronden want toen kreeg ik lekke band en heb ik veld verlaten.

 

 

Toen ik motor gekoeld had heb ik Joop nog even verwijderd bij Govert. 

Daarna moest er nog iemand in de ambulance omdat die in pitsstraat was aan gereden bij start damescross

Daarna nog een tijd met een hoop mensen staan praten en nog wat foto's gemaakt voor op de site van Hein.

We hebben een biertje gebietst bij Team #57 voor de gezelligheid en we hebben Job nog even gefeliciteerd met kampioenschap.

 

Hein had nog even mijn lekke band gewisseld voor dat stockcar weer op de auto ging.

 

 

Ik heb Henk nog even gedag gezegd 

 

 

Daarna met grote groep naar Alblasserdam gereden voor een mek hamburger, dus het was vrij laat voor dat ik thuis was.

 

* * * kortom een mooie dag * * *    www.ezhaco.nl

 


Verslag autocross in Ter Apel zondag 1 oktober 2006.

Ik had de uitnodiging van de NNO Ter Apel in het gastenboek van de acon gelezen en daar had ik op gereageerd.

Het zou een demo worden en niet een vette race als ik het goed begreep. www.ovalracing-terapel.nl

Vervolgen even gemaild en gebeld en afgesproken dat ik zou komen

Op zaterdag 30 september mocht er getraind worden maar ik heb besloten wegens druk werk dat ik dat niet zou doen.

Dus zondagochtend om 6.30 uur bakkie koffie met Gilbert.

 Op de afsluitdijk begon ik me af te vragen of het wel een goed plan was om daar heen te gaan omdat organisatie niet duidelijk was geweest of het voor landauto's of voor asfalt auto's zou zijn

Na velen uren rijden waren we bijna van de landkaart af en vonden we het circuit.

Daar reden we om heen naar de achterzijde waar de we gratis het terrein op mochten.

Inschrijving gebeurde ook vlot en omdat we op uitnodiging waren was dat gratis en toen even de baan op voor geluidsmeting.

Dit viel mee, ik kwam half gas uit op 100 D(B) en volgens mij mogen stockcar F1 wagens 103 maken.

Dat mijn wagen stil is komt waarschijnlijk doordat ik er 2 dempers achter elkaar onder heb zitten.

Dat ik over de baan bij de geluidsmeting vandaan kwam merkte ik al dat de auto erg recht door wilde in de bochten.    

Dat ik de baan af kwam is onderstaande foto gemaakt.

 

 

De Stockcars F1 klasse was met 4 stuks ook niet dik bezaait.

Familie Wobbes was er al voor mij , de familie van der Iest kwam vlak achter mij aan en de gebroeders Boskma kwam net achter vd Iest aan.

Er was rijderbriefing maar die is gemist door alle stockcar F1 rijders omdat we niet wisten hoe laat en om dat we de omroepinstallatie niet goed konden horen.

Er was training maar alle stockcar F1 rijders hebben die ook gemist.

Voor de start zegt de starter op de startstreep tegen mij dat we goed afstand moeten houden tot de start auto.

Dit om te voorkomen dat we hem aanrijden.

Vervolgens heb ik hem kort de stockcar F1 start procedure uitgelegd en zo zijn we dus van start gegaan.

Na 10 meter reed ik kennelijk in de weg voor Louw Wobbes die em er dus direct achterop zette wat ook wel te begrijpen was.

De bochten gingen waardeloos voor mij, ik moest echt 20 km langzamer door de bocht als de anderen om dat ik vol recht doorschoof in de bochten.

Na de eerste manche diverse aanpassingen gedaan aan auto en in 2e manche ging het iets beter.

Ik ging nu nog 18 km langzamer door de bocht als de rest.

Later weer wat verbeterd en nog een keer en nog een keer maar ik kon de andere niet bijhouden, het geen ik ook had verwacht.

Ik had gratis 185mm brede bandjes voor en Louw en Jan reden met Hoosier banden van een stuk duurder.

Ook heb je natuurlijk al dat de wegligging van beide heren beter is door de schokbrekers waar mee gereden wordt.

De schokbrekers die ik er voor onder heb zitten waren gratis.

Maar op rechte stuk kwam ze er niet echt hard voorbij.

Bij louw kwam dit door dat hij er lange gearing onder heb en hij heeft een opgevoerd small-block wat ten op een lage gegeard big-block onder in toeren niet goed weg komt

Louw zegt ook dat hij in Venray op zijn langzaamst 50% meer toeren draait in de bocht dan hier.

Deze baan heeft namelijk krappe bochten en een lang recht stuk.

Ik denk dat als er hier in toekomst met meer Stockcar F1 gereden gaat worden dat je met een motor die niet hard trekt onderin wel te kort kom.

 

We hadden de hele dag heerlijk weer, warm en lekker in T-shirt.

Aan einde van de dag tijdens lagen van de wagens begon het te druppen.

Toen we bijna klaar waren met laden begon het te hard te regenen en we zijn in onweer terug gereden.

We waren om 22.15 uur thuis 

 

* * * kortom een leuke en leerzame dag die ik niet had willen missen * * *

 

Nu uitzoeken waarom deze auto totaal niet door de bocht wil.

En wielen wisselen en kijken of we de auto klaar kunnen krijgen voor Mijnsherenland komende zaterdag 7 oktober 2006.

En of de vrachtwagen bij de garage op tijd klaar is.


Verslag Lelystad zondag 15 oktober 2006.

Landklasse stockcar F1  op Midland circuit op asfalt.

 

Een paar dagen voor deze cross heb ik de vering aangepast aan het rijden op asfalt.

In Ter Apel was ik er achter gekomen dat ik anders niet lekker door de bocht kwam.

Ik was wel een paar keer wezen kijken op Lelystad maar ik had er nog nooit gereden dus dit werd eerste keer

De inschrijving in Lelystad was 30 euro en we mochten met vrachtwagen, rijder en monteur gratis zonder entree te betalen op het terrein.

De training 1 keer gereden en dat ging niet lekker, de stockcar wilde alleen maar recht door het geen ik ook al in Ter Apel had een paar weken geleden

Kennelijk hadden we de vering achter nog niet genoeg aan gepast of we hadden de verkeerde banden.

Dat van die banden was het meest waarschijnlijk.

Toen voor de wedstrijd 2 achterwielen gewisseld met een groter onderling verschil en toen ging het een stuk beter.

    

 

De eerste race had ik start nummer 4 ( de startnummers en start volgorde in Lelystad heb ik niet begrepen).     

De dochter ( sandra als ik het me goed herriner ) van Toon #2  ging ook rijden en dat is leuke ontwikkeling.

Op de foto hier onder rijdt ze achter me. 

    

foto van pewi

    

De eerste races ging ik boven verwachting goed door de bocht wat weer nieuwe problemen opleverde door de groter G-krachten dan ik was gewend.

De bochtensnelheid ging omhoog waar door we met nieuwe problemen werden geconfronteerd zoals dat  olie rechts boven in blok wil blijven zitten.

En daar heb ik een ontluchtingsslang en die gooit er dan olie uit gedeeltelijk over de uitlaat en daar werd ik niet blij van.

Dus we moeten een olie zak leiding er bij maken en een andere carter ontluchting.

     

In derde manche raakte in in de banden door een onzinnige duw van 333 maar ik kon toch weer weg komen na enige tijd en ik denk dat ik finisht ben ??.

 

 

Er waren naar schatting over de 50 stockcars waaronder een paar die ik nog niet eerder had gezien.

Het transponder gedoe in Lelystad vindt ik niet echt fantastisch want als ik gereden heb is alles heel heet en wil ik een gieter water over de koeler hebben.

En dan wil ik niet nog eens wachten tot dag alle transponders stuk voor stuk van de stockcars zijn gehaald voor de poort.

Per ongeluk nog even in aanraking gekomen met 820.

 

 

   

Verder wel lekker gereden 1 training, 3 manches en 1 finale.

Voor de volgende keer moeten er zeker andere banden en wielen komen met meer grip.

   

Sponserrace met Gilbert achter stuur

 

De organisatie gaf aan dat er na de finale nog een sponserrace zou worden gereden.

De bedoeling hier van was mij niet geheel 100% duidelijk.

Ik heb Gilbert ( mijn monteur ) toen in de gelegenheid gesteld om eens te rijden.

We hebben hem voor de gelegenheid startnummer 212 gegeven.

Bij de start bleek dat er een heel aantal reguliere coureurs ging rijden en dus dat het hard zou gaan.

Dat werd dus een heftige kennismaking met rijden het rijden in een stockcar F1 die echter nog geen 5 ronden duurde voor hem.

100 meter na de start kreeg die een roei van Sjaak Kentie en in ronde 5 kwam die in het gedrang haaks de bocht uit waarna hij werd aangereden.  

 

ronde 1

   

Hierbij kwam een stuk van rechter zijrek om hoog te staan en ik denk dat er wat stuk is gegaan bij Sjaak, want die stond na 1 ronde aan de kant

 

ronde 5

 

 

 

Daarbij was de voorband er af en de panhard stang gebroken, wat Gilbert niet door had.

Dus die reed gewoon weer verder, gelukkig had de baancommissaris het gezien en gaven ze hem een rode vlag en gelukkig zag hij dit op een zeker moment.

 

Daarna hebben we het voorwiel gewisseld en de stockcar op geladen.

We zijn op zoek geweest naar wielen en Peter vertelde dat Mark misschien nog wat heeft we hebben Wekema nog even gefeliciteerd met overwinning in finale.

Het was de hele dag heerlijk weer en s' middags liepen er veel mensen in hun T-shirt.

    

Foto's van Hein op www.pixagogo.com/4867744248

 

* * * kortom een mooie dag * * * 

 www.nab.nu/nov/index.html   www.midlandcircuitlelystad.nl

Lelystad Midland circuit  op google earth   E5,4973 N52,451

Kijk voor foto's en film op site van H6 pascal Spigt www.spigtracing.nl/uploads/images/Lelystad%202006%20web.wmv  http://www.spigtracing.nl/


Verslag autocross in Kollum op zaterdag 23 september 2006.

Een paar dagen voor deze cross ben ik geopereerd aan bovenbeen en daarom mocht ik niet rijden.

Ik heb dus stockcar ter beschikking gesteld aan monteur Marcel Kloosterboer.

We hebben marcel het startnummer #114 gegeven om verwarring te voorkomen met mij.

Ook hebben we op de motorkap rechts en de achterplaat de naam van marcel geplakt.

Het weer was perfect voor de zoveelste keer.

Er waren naar ik me herinner 24 stockcars en deze gingen van start in groepen van 18 ging en Marcel mocht in manche 2 starten.

 

 

 

Marcel ging de eerste keer dat hij reed in ronde 10 op zijn dak door dat hij een roei in zijrek kreeg en daardoor in grond wal raakte.

Dus leen ik een keer stockcar uit krijg je dit....

    

 

 

 

Olie bijgevulen en weer verder

 

Lekker gereden 3 manches

 

Finale heeft marcel niet gereden omdat hij zich niet kwalificeerde.

 

 

 

Vrijwilligersmanche

 

De organisatie gaf aan dat er na de finale als het nog niet donker was gereden mocht worden door vrijwilligers.

Dus ik heb gevraagd of Hein mocht rijden en dat mocht, toen heb ik dat tegen de ASF-fotograaf Dirk Osinga verteld en die heb ook een auto geleend van maris.

Er gingen nog 2 mensen van Nac ook in een stockcar rijden dus toen reden we vier.

De starter van de NAC mocht met de auto van Haye #43  rijden en die man wist het gas goed te vinden.

 

Dirk Osinga van ASF zit in andere wagen.

 

 

 

    

Hein had daarna ook nog even gereden in vrijwilligers klasse hetgeen hij geweldig vond.

         

 

 

Foto's van Hein op http://www.pixagogo.nl/5889664235

 

We hebben een biertje gebietst bij Team #540 voor de gezelligheid en we hebben Job nog even gefeliciteerd met overwinning in finale.

 

 * * kortom een mooie dag * * *    www.nac-autocross.nl


Totaal 11 dagen gereden door Arjan en 1 door Marcel in 2006.

link naar foto's van bezoek eind december 2005 aan Warneton hier. www.ligthart.nl/stockcar/warneton2005/warneton2005.html